יום ראשון, 14 ביולי 2013

תהליך שינוי ActivInspire


תוכנה חדשה מעניינת מאוד, בסמסטר הזה חווינו חוויה מרתקת עם ד"ר איתי כוכבי, בהתנסות בתוכנת האקטיב אינספייר, איזה כיף של תוכנה, במקרה האישי שלי, שלצערי הרב אני עובדת בבית ספר לא מתוקשב ורחוק מאוד מהעניין הזה, המורים עוד לא עברו השתלמות להכין אותם לתקשוב, ובית הספר עדיין אינו מוכן טכנית לעבור למתוקשב, המחשבים עם הרבה תקלות ואין לנו לוח בכל כיתה, בקיצור האמצעים להתנסות בכל מה שאנחנו לומדים במכללה לא קיימים בבית הספר, אבל מה שכן אפשרי, זה להוריד את התוכנה הנפלאה הזו למחשב ולעבוד עם התלמידים בכיתה או בחדר המחשבים בכל מיני פעילויות אינטראקטיביות ולפחות להתנסות עם התלמידים שלי ולממש חלק קטן ממה שאנחנו לומדים, המסגרת שבה אני עוסקת, היא מסגרת של חינוך מיוחד,תלמידים אשר זקוקים לשינוי ויצירתיות באמצעים, כך שעבודה בתוכנית זו יכולה לעניין אותם.
אנחנו לומדים איך להשתמש בתוכנה זו, ואיך אפשר לנצל אותה בכיתות מבלי שהכיתה תהיה מצויידת בלוח חכם, מה שחשוב וחובה זה להביא מקרן וזה מה שכן יש לנו בבית הספר. 
השימוש בלוח חכם או אפילו בתוכנה זו דורש מהמורה אומץ לנסות אמצעי חדש, וחוכמה רבה בלדעת מתי להשתמש בה, איך להשתמש בה, ומה ללמד באמצעותיה!!! 
ובשורה התחתונה => מורה חכם מצליח את הלוח החכם.  כשלא מספיק לוח חכם וכיתה מצויידת ומתוקשבת להעלות את המוטיבציה, השיתופיות, למידת החקר, החשיבה מסדר גבוהה, הלמידה הפעילה והמעניינת,,,,, אלא מה שחשוב זה המורה עצמו ואופן השימוש באמצעים יצירתיים ומעניינים המובילים לכל המיומנויות הלימודיות שנזכרו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה