יום שני, 22 ביולי 2013
הגן הסגור של פייסבוק
בגיליון האחרון שקיבלתי מהסתדרות המורים בעיתון "שיעור חופשי", התעניינתי בכתבה בנושא "הגן הסגור של פייסבוק" אשר מתאר את השימוש בקבוצה הסגורה בפייסבוק לשימושים ומטרות חינוכיות המעצימות ומעודדים את התלמידים ובאופן מיוחד מדובר בתלמידים ליקויי למידה.
ד"ר גילה קורץ "מדגישה בכתבה זאת כי בשימוש מושכל, הטכנולוגיה יכולה לתרום להעצמה רבה לתלמידים ומסייעת בהפחתת חסכים. כך שהפייסבוק אכן יכול להיות סביבה פוגענית ומסוכנת לתלמידים בזה שהיא סביבה פתוחה ופרוצה, אך יצירת קבוצה סגורה והעברת מסרים ושיתוף מחשבות רעיונות , יכול לסייע ולהעצים את התלמידים ולעודד אותם חינוכית וחברתית -נפשית כך שגם מעלה את הדימוי העצמי של התלמידים והתחושה שגם אני יכול, ודווקא תלמידים הסובלים מלקויות ובפרט מדובר על ילדים ליקויי למידה כמו שהזכרתי מקודם".
ענבל סמית,בוגרת המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, כתבה על הפרוייקט עבודת הגמר שלה לתואר השני במגמת תקשוב ולמידה, היא מתארת כי "הפקת העיתון המתוקשב אפשרה לתלמידי ליקויי למידה חיזוק בהיבט רגשי-חברתי ולימודי בהיבט מודעות לארגון,כתיב וכתיבה. מה שהגביר את המוטיבציה בלמידה.
ד"ר גילה קורץ מסכמת את הכתבה "שסביבת פייסבוק סגורה יכולה להיות תחליף הולם מבחינה פדגוגית,חברתית וטכנולוגית, ולהגביר את תהליך הדמוקרטיזציה של הלמידה".
לפי דעתי על מה שקראתי ,הקבוצה הסגורה יכולה לשמש למטרות חינוכיות לימודיות וחברתיות, חשוב מאוד להוסיף חברים מוכרים אחד לשני באיזה שהוא הקשר(תלמידי כיתה, קבוצת ילדים בחוג מסויים, אנשים הסובלים מלקות מסויימת...) כך שיהיה איזו שהוא מחנה משותף ביניהם, כך שניהול הסביבה יהיה אטרקטיבי, מסייע, מאפשר לחברים להתבטא ולהביע דעות, שיתוף חומר לימודי או אחר.
תוויות:
פייסבוק
הירשם ל-
תגובות לפרסום (Atom)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה