יום ראשון, 28 ביולי 2013

הודעה שקטה לכלנו


           תמונה של פעם                                
             
            
                                                                    תמונה שגרתיתבימינו

                                                      




מתחילה את הרשומה שלי בקישור לסרטון המתאר את חיי היומיום של כולנו.
ברשומה זו אני אבליט את השימוש המוטעה והמוגזם לסמארטפונים ובכלל זה גם מתייחס לכל טכנולוגיה חדשה,אחרת הנהפכת בין יום ולילה להרגל שלילי הגוזל את זמננו היקר עם הסביבה והסובבים אותנו.
תמונה שגרתית מאוד שרואים אותה בכל מקום, קבוצה של חברים\גברים\נשים\ילדים\אחים ומשפחה היושבים ביחד פיזית אך כל החושים שלהם מתמקדים בדבר אחד והוא הסמארטפון!
אין בזה שום טענה שהסמארטפון אינו חשוב, וברור מאיליו שהוא הדבר הכי חשוב לכולנו בימים אלו למבוגרים ולילדים כאחד ואפילו חשוב יותר בקהילת הנוער והמתבגרים.
..... אני מתייחסת לתקשורת הבין אישית שהיתה אז פעם .. שחסרה לנו בימים אלו. כולם עסוקים במשחקים,קריאת ושליחת מיילים, שליחת וקבלת הודעות כל הזמן, פייסבוק וכו'... הדבר משפיע לרעה על היחסים הבין אישיים וגם על בריאותנו, מחקרים רבים בדקו את הסכנות המלוות מהשימוש המירבי של הסמארטפונים.
אנחנו בעד השימוש בטכנולוגיות החדשות והתפתחות הטכנולוגיות אך תמיד חשוב לדעת איך, מתי ואיפה להשתמש בדברים.
הסרטון מתאר את ההתנתקות מהסביבה וההתעסקות בסמארטפון כל הזמן ובכל מקום, ופתאום כשמתקים את הטלפון מתחילים לראות ולהרגיש את הסביבה ולהנות מהיחסים עם המשפחה והחברים ובכלל..
לכן,חייבים להסתכל אחורה.. ולחשוב פעמיים לפני שנחזיק את הטלפון בזמן שהותנו עם חברים, בני משפחה ולהתייחס לאנשים בארבע עיניים ולהיות נוכחים בכל החושים עם האחרים ובמיוחד עם בני המשפחה הקרובה.
כמו שאומרים אצלנו יש פתגם ערבי ידוע האומר (כל דבר טוב ויפה בזמן הנכון שלו). וכך אני מסכמת אין טוב ורע מוחלטים.. ולא מדובר במי בעד ומי נגד ! אך יש זמן ומקום מתאימים וזמן  ומקום לא מתאימים, חכם מי שמצליח להנות מהטכנולוגיה בלי להפסיד את היחסים הבין אישיים והתקשורת הבריאה עם אחרים..


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה