יום חמישי, 8 באוגוסט 2013

התנסות אתגרית בלוח החכם




ביום שני שעבר,הצגתי בשיעורה של ד"ר איתי... הצגה של הסביבה הלימודית  "ג'ינג'ים", כל העמיתים הציגו במגוון רחב של מצגות והייתה להם הצגה מוצלחת, נווווו מה עכשיו אנחנו לקראת סוף הסמסטר והדגש והעבודה בקורס התבססה בעיקר על תוכנת האקטיב אינספייר שדווקא אליה אני אישית מאוד התחברתי, אז, הצעתי לשותפה שלי(אלסי) להכין את המצגת שלנו בתוכנה הזו, החששות והקשיים ליוו אותנו בהתחלה והתלבטנו קצת אך החלטנו ללכת עם החוויה עד הסוף, להכין מצגת בתוכנה הזו ולהציג באמצעותיה!! חשוב לציין בשלב זה שהעבודה באמצעות הלוח החכם הייתה תמיד תיאוריטית ודרך למידה והסברים מד"ר איתי בשיעורים, אך עבודה בפועל אף פעם לא חווינו, התרשמנו מאוד ותמיד מעבודתה של ד"ר איתי בשיעורים ורציתי להתנסות וחשבתי ביני לבין עצמי,אם מנסים ומתנסים עכשיו ונתקלים בבעיות, קשיים והתלבטויות יש לנו מי לשאול ומי יתווך וידריך אותנו, אך בכיתה ובשטח נהיה לבד באיזשהו שלב, ולא יהיה מי לשאול ומי לעזור, אז למה להסס הרי אנחנו הגענו למכללה כדי ללמוד ולשבור מחסומים ולהתנסות בחוויות חדשות וחדשניות.  דחף זה העצים את הרצון והכוח להכין ולהציג, ושתינו הינו מאוד מתלהבות מהחוויה.     אך - 
לצערי הרב ומסיבות אישיות השותפה שלי לא הצליחה להגיע ללימודים, ונשארתי לבד!! 
מה לעשות ??? 
1-לדחות --- אי אפשר ,לא יהיה לי אישור כניסה לאתר, הסיסמה מתבטלת אחרי יומיים מיום ההצגה!
2- הזמן עובר מהר מאוד ואין עוד הזדמנות להציג , כי היומן כבר מלא.
אם לא אציג במועד - אפסיד את החוויה והעבודה והזמן שהשקעתי .
הייתי מאוד מתוחה ודאגתי מאוד מלהיות לבד במשימה זו  ומלהציג לבד... אך החלטתי לדבר עם המרצה ולבקש ממנה להציג לבד ובשם שתינו, ולשמחתי הרבה המרצה אישרה לי להציג.
כשהיגע הזמן,,, פתחתי את התוכנית ועמדתי מול הלוח, פניתי לד"ר איתי ואמרתי ,שהיום אני אציג באמצעות התוכנית אקטיב אינספייר, וזוהי ההתנסות הראשונה שלי בלוח החכם, החלטתי להתנסות בה למרות שהדבר עלול להכשיל אותי, אני פה כדי ללמוד ואני מבקשת ממך שתעזרי לי במידת הצורך :) 
המרצה חייכה ומסרה לי את העט וכך התחלתי,, הצגתי את הסביבה ועברתי מהתוכנה לאינטנט ומהאינטרנט לסביבה הלימודית והסתדרתי בסוף עם עזרה ותמיכה מד"ר איתי ומתמיכתה של העמיתה מנאל שהציעה את עזרתה וישבה מול המחשב וסייעה במידת הצורך.
החוויה הייתה מאוד אתגרית - הרגשתי הצלחה גדולה בתוך תוכי, שמעתי תגובות חיוביות מהעמיתים ומהמרצה. מה שעשה לי מאוד טוב- והתחלה ליום מוצלח.
הייתי מאוד מקווה שיתאפשר לי כסטודנטית להתנסות בחומר הנלמד בקורסים, באופן שבו תהיה האפשרות לשאול והרשות לעצמנו לטעות ולהתקל בבעיות ולפתור אותם בתיווך וסיוע המרצים... למידה פעילה וממשית.

הרשומה הזאת היא סוג של למידה והתנסות גם כן, בהתחלה ביקשתם ממנו לכתוב מטרות הבלוג! חיפשתי באינטרניט מה זה בלוג, ותיארתי לעצמי שמטרותיו יהו כך וכך, אך היום אני חושבת שאפשר לכתוב מטרות חדשות ומשמעותיות מההתנסות והעבודה האישית שלי בנושא, הבלוג הוא עדיין היומן האישי שלי שבו אני מביעה את הדעות האישיות שלי, החוויות, והערכת הלמידה שלי. אך הוא גם כן סוג של דף קשר ביני לבין המרצות המקשיבות שלי,שהן כאילו מאחורי הקלעים, שאליהן אני מדברת, מתקשרת ומשתפת כל מיני דברים הרלוונטיים ללימודים.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה