יום חמישי, 15 באוגוסט 2013

כישורים חברתיים לעומת תקשורת באמצעות מכשירים אלקטרוניים

"אנו נולדים וחיים כיצורים חברתיים. על מנת לממש את הפוטנציאל האישי שלנו, כל אחד מאתנו זקוק לחיי חברה. כמובן שצורך זה משתנה מילד לילד, ולא כולנו חייבים להיות "חיות חברתיות", אך כל אחד זקוק למספר חברים ואירועים חברתיים. ילדים שאינם מפתחים את הכישורים החברתיים שלהם גדלים להיות מתבגרים ומבוגרים אלימים, דכאונים או חרדתיים, שאינם מצליחים להגיע לידי מימוש עצמי .
 היום יותר מבעבר, גם ילדים ומתבגרים נורמטיביים זקוקים לעזרה על מנת לרכוש כישורים חברתיים ולהתאמן בהם.  בעבר, רק ילדים עם בעיות תקשורת, הפרעות קשב או לקויות אחרות היו זקוקים לעזרה כזו, זאת, משום שרוב התקשורת שלנו היא באמצעות מכשירים אלקטרונים, פייסבוק, קבוצות דיון, טוויטר, פורומים, מסרונים וכדומה. התקשורת הישירה מועטה מאוד. אפילו בבית הספר ניתן לראות את המתבגרים מסמסים זה לזה בהפסקה במקום לנהל שיח ישיר.כאשר נפגשים אחר הצהריים, המשחקים הם משחקי מחשב – יושבים יחד מול הפייסבוק או בפלייסטיישן. נדיר למצוא את הילדים כיום משַחקים מִשְחקים של פעם, או יושבים ביחד ומשוחחים על נושא משותף."   
ביבליוגרפיה
הכותבת היא מטפלת התנהגותי קוגניטיבית- CBT ובביופידבק, מתמחה בבעיות רגשיות והתנהגותיות ובהדרכת הורים 

המעגל מתרחב...אך החברים האמיתיים עדיין מעטים ! 
בשבוע שעבר חגגתי את יומולדת ה35 :)  יום לפני וליתר דיוק מאז חצות התחלתי לקבל הודעות וברכות בפייסבוק, ועל הבוקר באותו יום איזה כיף התעוררתי על צלצול רציף של הודעות ס.מ.ס, ווטס אפ, וויביר... והפרויקט שלי היה לחזור בהרבה הרבה תודה והערכה לכל מי שזכר ובירך אותי .............

וווואאאאווו מעגל החברים התרחב, וכבר יש לי יתור ויותר חברים מברכים.

הפייסבוק והאתרים החברתיים הרחיבו את מעגלי החברות,ההיכרות ,האינטראקציה והשיתופיות בין האנשים,וזה באמת דבר נפלא מאוד.

אבל,!!!!  לצערי הרב הודעות כתובות אינם מחליפים ובאים במקום ברכה חמה והשקעת דקה לשיחה טלפונית וברכה בקול, בה אפשר להרגיש את שמחת ואהבת החבר לך, כך שאומנן קיבלתי עשרות ברכות כובות אך לא קיבלתי ברכות חמות היוצאות מהלב, והמחממות את הלב, אנשים הפכו להיות יותר פרקטיים ואפילו קרים יותר.
כך שאכן מעגל החברות והחברים התרחב ונעשה גדול מאוד מאי פעם, אך החברים הקרובים המחממים את הלב הם לא הרבה . ומה שרואים זה לא בהכרח מה שמרגישים, ואנשים משדרים אהבה וחום בדרך המתאימה להם.

מה שחבל שמה שרואים שהמעגל רחב מאוד אך בלב זה לא ישנה ואפילו עלול להיות יותר גרוע, וזה לא מהסיבה שאני או את או הוא או כל אדם אחר נעשה רע ולא ראוי לחברים, אלא מפני שהעולם מסביבנו משנה והדרישות והצפיות השתנו, העולם הפך להיות מחשב ומשקיע בחיצוני ובמה שרואים האחרים ושכח את החשוב .. עמוק עמוק בלב את מה שמרגישים בלב ובנשמה.




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה