יום שבת, 4 במאי 2013

הילד במרכז !!
בפוסט הזה אני רוצה לשתף אותכם בדלימה שבה אני נתקלת ביחד עם הרבה מורים ואנשי חינוך !!!  
כידוע לכולנו כאנשי חינוך ולפי מה שלמדנו בלימודים לתואר ראשון וההדגשה הרבה על עניין  הילד במרכז - התלמיד במרכז - להתייחס לתלמיד ולדאוג למצבו הנפשי ולמכונתו ללמידה - .....
לעומת זאת העבודה בניירת היא זו שמודגש עליה בבתי הספר ולפי דרישות משרד החינוך.
התיאוריה היא שהילד במרכז והמציאות היא הניירת היא הבסיס לכל עבודה!!!
לכן הדרישות משתנות!!!! הכוונה היא לאו דווקא בהזנחה ובהתייחסות רעה ולא מקובלת לתלמיד, אלא בצריכת זמן רב למילוי טפסים,אבחונים, הערכות, דוחות חינוכיים ועדות השמה, תלב"ס, חינוך לשוני,,,,, ו.... אין סוף טפסים במשך השנה הלימודית.
מילוי הטפסים אכן הוא חשוב אבל באיזה מידה של חשיבות , השאלה הנשאלת ? :
* האם זה הוגן שהמורה ימלא דוחות על חשבון התלמידים?
* האם זה הוגן שהמורה יעבוד על דוחות כאלה בבית?
* האם זה יספיק למורה לעבוד בשעות השהייה?
* האם זה הוגן שהמורה יקליד את הדוחות?
*האם האם והאם ????
הדרישות מהמורה הן מרובות וחלק גדול מהם הוא חשוב מאוד ואכן חובה למלות ולאבחן ולהתאים תוכניות לימוד מותאמות לילדים לפי יכולותיהם, הדילימה גודלת והמשימה נעשית יותר ויותר קשה, מעייפת, ומתסכלת....
שהיית 8 שעות בערך כל יום בבית הספר, ולחזור הביתה להכין, ולמלות דוחות זוהי משימה בלתי אפשרית!!!!!
מצד אחד המורה דואג לתלמידיו וחושב על אמצעים, איך לא לעבוד בניירת על חשבון הכיתה והתלמידים ומצד שני המורה חייב לדאוג לילדים שלו, למשפחתו ולעצמו.!!!!
איך אפשר לצמצם עבודת ניירת ובאותה המידה לעבוד  עם הילדים בצורה מקצועית מבוססת על אבחון, איתור בעיות וצרכים והתאמת פעילויות ותוכניות לימוד .

לפי דעתי הוספת שעות פנאי וכיף לכיתות, שעתיים בכל יום בחינוך המיוחד והוספת שעת פנאי אחת או יותר בחינוך הרגיל (כגון: שעת הומוריקה, מוסיקיף, תיאטרון, ספורט.... (בחינוך המיוחד: הידרוטרפיה,טיפול בחדרי הסנוזלין, תרפיה במוסיקה, מוסיקיף, תיאטרון בובות, שעת סעפור, ...... )   ובזמן הזה המורה יחוייב בלמידה עצמית ובמלוי טפסים, להעריך ולהמליץ על דרכי עבודה עם התלמידים, ללמוד לקרוא ולהתעדכן באופן יומיומי.....ובטח עם העלאת משכורותיהם של המורים במידה הוגנת לעבודתם והשקעותם, ולא לשכוח להקדיש שעות השתלומויות בית ספרית למורים לגיבוש צוות ולשחרור לחצים אצל המורים, כך לדעתי מעלים את הערך של המורה ושל החינוך ומממשים את התיאוריה והעובדה שהילד במרכז.
מעניין מאוד כמה מהמורים יהיו בעד וכמה  נגד ??!!  :)

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה