יום ראשון, 12 במאי 2013

שילוב האייפאד בהוראה: 

ידוע לכולנו שרוב בתי הספר היום מודעים ועוסקים בתקשוב , לעומת כמה שטרם שילבו את השימוש בטכנולוגיות חדשניות בחינוך ובהוראה.
בית ספרנו אחד מאלה שטרם השתלבו, לעומת כך שהמורים והצוות המקצועי תמיד מנסים להתאים את המכשירים וההתאמות החדשניות והיותר מועילות ושימושיות לצרכיהם של הילדים.
דוגמא שאני גאה לשתף אותכם בה,והיא: ילד חמוד בן 9 ,מאובחן כילד c.p עם בעיות בדיבור,אחד מילדי הכיתה שלי, רכשו לו ההורים אייפאד(לפי המלצת קלינאית התקשורת והמורה המחנכת"שזו היא אני"), הילד התלהב מאוד מהמכשיר החדש, מה שחשוב שהיום הילד משתמש באייפאד
1- כתחליף למכשיר התקשורת שהותאם לו בעבר שהיה מסוג Go Talk + קלסר של סמלי P.C.S.
2- משתמש בו בזמן פנאי ומשחק, משחק ומשתף את ילדי הכיתה.
3- מקריא סיפורים לילדים. (שהוקלטו בהתאם לתוכנית הכיתה).
4- מנגן באורגן ויוזם בשיתוף פעולה בשיעור המוסיקה.
5- מצלם תמונות.
.
.
.
מדובר בילד אשר מתיישב באינסרט מותאם, זקוק לעזרה מלאה בכל הקשור לפעילויות בכיתה ומחוץ לה, מתקשה להשתלב עם ילדי הכיתה בזמן הפנאי(8 ילדים ניידים), ילד מבין,מודע לסביבה, דורש ורוצה לעשות הכל כמו האחרים.

האייפאד הפך אותו מילד תלותי לילד יוזם (יוזם לתקשורת, משתתף באופן מלא בריכוז הבוקר ועונה על שאלות, ואפילו שואל שאלות :),  מה שמצחיק שהוא כל הזמן דורש שנוסיף לו עוד שאלות, תשובות, מילים, שמות וכו' כדי להיות מוכן כל הזמן).
בשבוע הבא יש לנו שבוע הספר - בשבוע הזה בוחרים בסיפור ומספרים לילדים בכיתות אחרות, והילד ביקש שהוא יקריא את הסיפור באמצעות האייפאד שלו לילדים, הקלטנו לו את הסיפור והוספנו את התמונות ולבסוף היה לו סיפור שלם באייפאד הדבר דרש המון זמן לצלם להקליט ולארגן את הסיפור.
עד כאן הכל נשמע טוב ויפה :)  אך מרוב התלהבות וילד התחיל להתנסות בהשמעת הסיפור וכל הילדים סובבו אותו בכדי לראות ולשמוע.
הטכנולוגיה אומנם ידועה לרובכם אך בשבילנו זוהי חוויה ראשונה שבה אנחנו מתנסים בהורדת אפליקציות לימדיות ומותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים, ולהתאים כל מיני פעילויות באפליקציות שימושיות, והכי חשוב היה עניין השמירה והנעילה, וזה מה שקרה ...לא עשינו נעילה לכפתורים!!!!! 
תוך כדי לחיצות מהילד עצמו ומשאר הילדים לא ברור מה זה היה ומי המאחראי אבל - התיקייה נמחקה ונעלמה !!!  הילד כמעט התעלף :(  ואני גם כן!!!!   יום של עבודה .. יא אללה ... הכל הלך לאיבוד .. איך אפשר להחזיר את התיקייה! מה אפשר לעשות .. תכננו ועבדנו על כך שהילד יקרא את הסיפור, ואירגנואת הכל סביב הרעיון הזה...
הרגעתי את הילד ואת עצמי... ומפני שלא היה לנו כל כך הרבה זמן זרזתי את העניינים וביקשתי מהקלינאית שתעזור לנו בהקלטת הסיפור עוד פעם עם כל התמונות ושתכין לו את הסיפור מחדש.... והכי חשוב שתעשה נעילה לכל התיקייות והכפתורים.
ביום שני אני לא אהיה בכיתה אני אהיה איתכם בלימודים וביום שלישי הקרוב אנחנו נפעיל את הכיתות בסיפור עם הילד באמצעות האייפאד.  תאחלו לנו הצלחה 
לסיכום מה שרציתי לשתף אותכם שהשימוש בטכנולוגיות חדשות יכול לתרום הרבה הרבה בהוראה וניתן להשתמש בו בהרבה תחומים והיצירתיות יכולה לעשות פלאים.   אך לכל דבר חדש יש גם מחיר יקר, צריך ללמוד, להתעדכן, לנסות, לא לוותר.
המורה המתחשב בילדים ומנסה להתאים בשבילם הכי נוח ושימושי עבורם הוא מורה שיכנס ללבם של התלמידים, הוא מורה שעובד מכל הלב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה