יום ראשון, 1 בספטמבר 2013

מחקר פעולה







בקורס הערכת טכנולגיית ידע עם דר' ליאת אייל נתבקשנו לחשוב על בעיית מחקר ושאלת מחקר פעולה, קראנו מה זה מחקר פעולה? הגדרות מאפיינים..... והסקנו מסקנה חשובה והיא שבמחקר הפעולה חייבים לחקור בעייה קיימת במערכת בה אנחנו רוצים לחקור ובמקרה לנו בבית הספר בו אנו עובדות .
ומכיוון שאנחנו במגמת התקשוב אז המרצה בטח מצפה לשאלה הקשורה לטכנולוגיה ולתחום התקשוב  !!
אבל מה!! בית ספרנו אינו בית ספר מפותח טכנולוגית ואינו מתוקשב, למרות שהוא נחשב לבית ספר מאוד מכובד ומספק שירותים מדהימים אך התחום הטכנולוגי טרם פותח.
חשבנו על שאלת מחקר והתלבטנו הרבה, אך בסוף החלטנו לנסח שאלה של בעייה באמת קיימת והגדרנו את הבעייה ושלחנו למרצה :)  התגובה הייתה : תתחברו אלינו....   :)
אוקי.... דיברנו עם המרצה והסברנו לה את הבעיה והיא הציעה לנו משהו ממש יפה והוא : 
למרות שאין משאבים בבית הספר תחשבו על איך תפעילו את התלמידים בצורה אינטראקטיבית, פעילה ומעניינת ותשלבו מחשבים אישיים או .... מה שתרצו אך תעשו משהו מכלום.
אומנם רוב בתי הספר יש להם הרבה משאבים ומספקת הרבה אמצעים, אביזרים, וטכנולוגיות למורים, אך השימוש בהם אינו משמעותי.
כאן ההבדל!! וכאן העניין.
האתגר להיות יצירתיים ולעשות מהפך בשיטות ההוראה במינימום משאבים??? איך ???? 
התשובה היא : כשיש רצון ומוטיבציה ... אין אי אפשר.   הבלתי אפשרי הופך להיות אפשרי ובעוד איך.
שמחתי מאוד מהרעיון, לעומת זאת שאני אכן חשבתי על מהפך בשנה הלימודית החדשה וחשבתי על השימוש בתוכנת האקטיב אינספייר ושילוב המחשב והאייפאד בכיתה . אך למחקר הפעולה התלבטתי מפני שהבעיה בילבלה אותי!! איך לשלב בין הקיים והלא קיים, ולנצל אותו באופן חיובי ובעל משמעות.... התלבטות אשר הפכה להיות יותר מובנת ומאתגרת.
ובכן החלטתי שמהיום אני אעבוד על שאלת ובעית המחקר הזה בבית הספר בו אני עובדת ובכיתות בה אני מלמדת... ומקווה להגיע לשינוי חיובי ומעניין בכיתה שלי ובבית הספר בכלל.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה