יום שישי, 13 בדצמבר 2013

התפתחות טכנולוגית לעומת נזקים שונים ויחסים בין-אישיים



אנו חיים בעולם הטכנולוגיה, עולם העשיר באביזרים טכנולוגיים, מחשבים, טאבלטים סמארטפונים .......והטכנולוגיה משפיעה על כל הגילאים ואפילו שולטת על חלק גדול מהם.
בתור מורה אני מאוד נהנית מההתפתחות הטכנולוגית אשר מסייעת לי הרבה בתחום העבודה שלי ומאפשרת לי הרבה הזדמנויות למידה במגוון רחב של מכשירים, ואין ספק שזה דבר קסום, אבל לא נשכח ולא נתעלם מהעוצמה הרבה של הקרינה אשר משפיעה עלינו בצורה רעה ומסוכנת מאוד!
בתור אמא לשני ילדים מקסימים , אני מתקשה מאוד ורע לי מאוד כשאני רואה אותם עסוקים כל הזמן במכשירים ובמחשבים! ואין ביכולות לגרות אותם במשהו יותר מעניין ורלוונטי לעולם שלהם!
סיפור קצר להמחשה... לפני כחודש הזמנתי את החברים של הבן הבכור שלי שהוא בן 9+ לבית , לסעוד ביחד את ארוחת הצהריים ולשחק ביחד.. הגיעו 3 חברים כששני מהם עם אייפאד ואחד עם אייפון !!!  הייתי בשוק! מהקורה פה ? אני דווקא התפניתי להזמין אותם כדי לשחק ביחד ובמיוחד כדי שהבן שלי ינוח קצת ממשחקי המחשב והמשחקים הללו :( תגובתי הייתה ברורה לגמרי אך הבן שלי הבריקו עיניו וקפץ משמחה... ("יו הו זה מה שרציתי" זה מה שהוא בטח חשב בזמנו..).
טוב לא אמשיך בסיפור אך אני מנסה להדגיש את עוצמת השפעת העולם הדיגטלי - הטכנולוגי עלינו.
סיפורים כאלה ואחרים נמצא בכל בית ובתחום בית הספר, העבודה והמשפחה ...  
אפילו אנו כמבוגרים תמיד עסוקים בסמארטפונים האישיים, ורוב האנשים עסוקים במשחקים או בפייסבוק!!! זה לא משהו חשוב או משהו... אך לכל אחד זה כן חשוב! ואפילו במסגרת ישיבה משפחתית זה הופך להיות הכי חשוב בואתו עת!
ההתלבטות שלי בעניין היא : כשאנחנו דוגלים לעולם הטכנלוגי ומעודדים את התלמידים, הילדים להשתמש, לחפש באנטרנט,להכין שיעורים דרך אתר בית הספר, לחפש סרטונים ותמונות רלוונטיים לשיעור כלשהו אוו סיפור כלשהו!! כאנחנו עסוקים בסמארטפון שלנו ורוצים להעיף את הילדים !!!  אז מה בעצם אנחנו עושים ולאן אנחנו חותרים ? 



זה עלול לגרום לנזק מתמיד ומסוכן לגפנו ולגופם של הילדים שלנו :( 

לא נשכח גם כן שהיחסים הבין-אישיים נפגעו כתוצאה מהתעסקות יתר של אנשים במכשירים, הדיאלוג כמעט ולא קיים בין האנשים, הישיבות המשפחתיות הפכו לדממה ושקט מוחלט!! 
האם זה בריא ? 
לכל דבר יש את הטוב והרע !!  ואם לא נציב גבולות לתופעה זו , המצב יחמיר עוד ועוד.
אני חושבת שההתפתחות הטכנולוגית היא אכן ברכה אך צריכים לדעת ולהיות חכמים באיך להשתמש ובמתי להשתמש בה! 
יחסים בין אישיים הם ברכה גדולה ואנחנו כאנשים זקוקים לשיחה ביננו, לתמיכה, לקשר עין למי שיקשיב לנו, ....
צריך להיות עירניים להשפעותם הן  החיוביים והן השליליים ולבחור במה שיתאים לכל אחד מאיתנו.
העניין הוא אישי לגמרי אך.. ניסיתי להביע את דעתי בעניין :) .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה