יום רביעי, 29 בינואר 2014

למידה באמצעות משחקים

וווואוווו ... ממש מתרגשת בכתיבת הרשומה האחרונה שלי!
רציתי דווקא ברשומה זו להבליט את התרומה שלנו כאנשי חינוך המשלבים כל מיני טכנולוגיות ויישומים בתהליך הלמידה ולהדגיש את היתרונות ואת האמונה שלי בעניין זה.
אציג את הלמידה הקלאסית בבית ספרנו במגזר הערבי במיוחד באמצעות התמונה הזו.. שפירסמה עמיתה יקרה לי מהלימודים חברתי היקרה "אסתי" כפוסט בפייסבוק, את הסיטואציה הזו היא לו "עבר" - אלא היא הווה המלווה את שני הילדים שלי בחווויתם הלימודית בבית הספר שלהם יחד עם עוד מאות אלפי תלמידים אחרים בבתי ספר אחרים!!



איפה אנחנו ? מה מצופה מהתלמידים? תלמידים חכמים ונבונים ..אשר מדכאים אותם בסגנונות למידה ישנים ומתסכילים, מעדיפים ללמד אותם כל היום, בצורה פרונטלית מאשר לחלק  אותם לקבוצות ולאתגר אותם בכל מיני משימות מעניינות, מורים אינם משלבים גירויים ויזואליים, מחשבים, ניידים,,, הילדים חוזרים הביתה עייפים ומתוסכלים, אין להם מוטיבציה להכין שיעורים או אפילו לחשוב על דבר זה!!!

במקביל ... אנו רואים שיש כאלה מורים יצירתיים, חרוצים, מעורבים ומעודכנים המשתמשים ומשלבים סגנונות למידה חדשים המגבירים את המוטבציה המניעים ומעודדים את כל הילדים לשתף פעולה ולהנות מהלמידה ולחוות חוויה חיובית בשהייתם במסגרת הכיתה... אציג סרטון הממחיש את ההנאה, המוטיבציה ואת השימוש בטכנולוגיה חדשה באמצעות הלוח החכם ועם יישום חדש המקל על התלמידים ללמוד חשבון. חשבון שהוא מקצוע יבש! רוב התלמידים פוחדים ממנו, אינם מצליחים בו, והרבה מאוד תלמידים מתקשים בהבנתו ופתירת בעיות בחשבון,,, בסרטון רואים מורה לכיתה ב' איך היא מעבירה את שיעור החשבון (חיבור מספרים), ורואים איך התלמידים משתפים פעולה, חווים חוויות חיוביות, ומתעניינם, בסביבה האינטראקטיבית.. נזכיר גם שלמורה יש חלק מאוד גדול בהפיכת השיעור לחוויה למידות הן בסגנון הזה והן בסגנונות אחרות.
(ניסיתי להוסיף כסרטון ולא יצא לי! נאלצתי להוסיף כקישור!!)

https://www.youtube.com/watch?v=-Uh32yYv45A

חוויה מרתקת כזו הופכת את אווירת הכיתה לאווירה חיובית, נוחה, אינטראקטיבית ומעניינת,, התלמידים לא משתעמימים ולא מפוחדים, והמקצוע נעשה יותר ידידותי להם כי עכשיו הם בעצם משחקים !! ומשחק זה חוויה ולא איום!!

אני חושבת שמורים חייבים להשתחרר ולפתוח את הראש, פשוט ללכת עם הזרם החדש ולהשתלב ככל האפשר, ולאמץ סגנונות מעניינות ואינטראקטיביות לתלמידים של היום.
כאן אנחנו נתערב, נעודד, ונדריך את המורים ונחשוף להם כמה סגנונות, יישומים, טכנולוגיות ונתאים ביחד איתם לסביבה הכיתתית,,, תפקיד זה אני כבר קיבלתי אחריות על עצמי בבית הספר בה אני עובדת,, וכבר התחלתי ועשרות מורות מתלהבות ומשתפות פעולה איתי והיום הם משתמשות באייפאד ומשלבים אותו בתהליך הלמידה עם תלמידים המתקשים מוטורית ומתאימים את החומר הנלמד לילדים אלה באמצעות האייפאד( אני עוזרת בהתאמת החומר, ובהתאמת אפליקציות לחומר המבוקש )..התלמידים מראים יותר מוטיבציה בכיתה, והמורות מאוד נהנות מהתוצאות עם התלמידים כך שההנאה היא הדדית... דבר זה מאוד משמח אותי ומספק אותי כהתחלת שינוי בתהליך הלמידה .
אני רק מקווה שמורות יחשבו על איך לאתגר ולעניין את תלמידיהם כדי לחנך וללמד דורות שיצליחו בחייהם העתידיים. דור בריא קוגניטיבית,רגשית וחברתית!!!






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה