יום שני, 6 בינואר 2014

שיעור אינטראקטיבי

במסגרת הקורס יישומי תקשוב מתקדמים עם ד"ר וויס דובי...התעסקנו בניתוח ספרים דגיטליים.
בעבודה שלנו היינו אמורים לאתר את הערך המוסף של השימוש בספרים דגיטליים לעומת ספר רגיל.
כדי להבין לעומק את השיעור ואת הערך המוסף לשימוש בספר הדגיטלי הייתי אמורה לעשות סריקה מעמיקה ובדיקה לשיעור בכל חלקיו.
לפי מחוון שליווה אותי לניתוח והבנה, ראיתי ומצאתי הרבה ערכים מוספים אשר ביכולתם לתרום לשיעור בעת הצגתו בכיתה. 
בחנתי כמה ערכים מוספים ומצאתי גם כמה ערכים מיותרים בהצגת השיעור באופן דגיטלי גם כן.
ובכך היה לשיעורים כמה ערכים מוספים והיה גם כן כמה נקודות לביקורת.
אתייחס בהתחלה ליתרונות הספר דגיטלי : 
השיעור הופך לשיעור אינטראקטיבי, התלמיד פעיל, עובד בקצב האישי שלו, מקבל משוב להמשיך בחקירה, בניסוי ובהסקת המסקנות, שאלת שאלות הדורשות חשיבה מסדר גבוהה, תוך כדי התנסות בחומר ובמידע המועבר באמצעות ניסויים, תמונות, תרשימים, וסרטונים הממחישים ומתארים את התופעות.
השיעור מוקלט בקולו של המורה, כך שהוא מקריא כל מלה, שאלה, משוב, ...  התלמיד יכול לשמוע את השאלה ו\או לקרוא באופן עצמאי וזה גם מתייחס ומתחשב בשונות שבין התלמידים.
יש אפשרות לשלב אפשרות לצייר, ולערוך ניסוי בעזרת כלים כלשהם באמצעות הצייר או הפאויר פוינט, אפשר גם לשלב שאלונים שהילד יענה על השאלות בקצב שלו ויקבל משוב חיובי להמשיך הלאה או משוב שלילי שיחזור שוב על השאלה,התלמיד יהיה חוקר המבצע מניפולציות על המידע, יכול לערוך אותו, להתנסות בו, לשנותו, לבחון השערות לגבי המידע הנלמד ו..... 
מיומנויות אלו מאוד עוזרות בפיתוח היצירתיות אצל התלמידים ומעודד אותם ללמוד ולהתנסות במידע.
ספרים דגיטליים מגבירים את המוטבציה לתלמידים ללמוד, ודווקא בזמן זה, הדורש יצירתיות הן מצד המורה והן מצד התלמיד.
אנחנו חיים בזמן שבו הטכנולוגיה הולכת ומתפתחת באופן מהיר מאוד ואנחנו כאנשי חינוך חייבים להתעדכן ולהתרענן תמיד בטכנולוגיה ולהשתמש בה בצורה אפיקטיבית ויעילה עם תלמידנו.
השימוש בספרים דגיטליים מחייב יצירתיות וחשיבה מעמיקה ודורש הרבה זמן להכין שיעור ו\או יחידה שלמה דבר המחייב אותנו לחשוב על אמצעים המועילים ושאי אפשר להשיגן בספר הרגיל, דבר שאוסר בהחלט על המורה להעתיק דף מספר ולהדביקו בספר הדגיטלי, דבר שראיתי אותו גם כן והיתה עליו גם ביקורת.


  אני חושבת שמורה חכם הוא זה המנצל את המקסימום מכל דבר ויודע להשתמש בכל טכנולוגיה או אסטרטיגיה בצורה היעילה ביותר לגבי תלמידיו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה