יום שני, 22 ביולי 2013
הגן הסגור של פייסבוק
בגיליון האחרון שקיבלתי מהסתדרות המורים בעיתון "שיעור חופשי", התעניינתי בכתבה בנושא "הגן הסגור של פייסבוק" אשר מתאר את השימוש בקבוצה הסגורה בפייסבוק לשימושים ומטרות חינוכיות המעצימות ומעודדים את התלמידים ובאופן מיוחד מדובר בתלמידים ליקויי למידה.
ד"ר גילה קורץ "מדגישה בכתבה זאת כי בשימוש מושכל, הטכנולוגיה יכולה לתרום להעצמה רבה לתלמידים ומסייעת בהפחתת חסכים. כך שהפייסבוק אכן יכול להיות סביבה פוגענית ומסוכנת לתלמידים בזה שהיא סביבה פתוחה ופרוצה, אך יצירת קבוצה סגורה והעברת מסרים ושיתוף מחשבות רעיונות , יכול לסייע ולהעצים את התלמידים ולעודד אותם חינוכית וחברתית -נפשית כך שגם מעלה את הדימוי העצמי של התלמידים והתחושה שגם אני יכול, ודווקא תלמידים הסובלים מלקויות ובפרט מדובר על ילדים ליקויי למידה כמו שהזכרתי מקודם".
ענבל סמית,בוגרת המרכז ללימודים אקדמיים אור יהודה, כתבה על הפרוייקט עבודת הגמר שלה לתואר השני במגמת תקשוב ולמידה, היא מתארת כי "הפקת העיתון המתוקשב אפשרה לתלמידי ליקויי למידה חיזוק בהיבט רגשי-חברתי ולימודי בהיבט מודעות לארגון,כתיב וכתיבה. מה שהגביר את המוטיבציה בלמידה.
ד"ר גילה קורץ מסכמת את הכתבה "שסביבת פייסבוק סגורה יכולה להיות תחליף הולם מבחינה פדגוגית,חברתית וטכנולוגית, ולהגביר את תהליך הדמוקרטיזציה של הלמידה".
לפי דעתי על מה שקראתי ,הקבוצה הסגורה יכולה לשמש למטרות חינוכיות לימודיות וחברתיות, חשוב מאוד להוסיף חברים מוכרים אחד לשני באיזה שהוא הקשר(תלמידי כיתה, קבוצת ילדים בחוג מסויים, אנשים הסובלים מלקות מסויימת...) כך שיהיה איזו שהוא מחנה משותף ביניהם, כך שניהול הסביבה יהיה אטרקטיבי, מסייע, מאפשר לחברים להתבטא ולהביע דעות, שיתוף חומר לימודי או אחר.
יום ראשון, 14 ביולי 2013
תהליך שינוי ActivInspire
תוכנה חדשה מעניינת מאוד, בסמסטר הזה חווינו חוויה מרתקת עם ד"ר איתי כוכבי, בהתנסות בתוכנת האקטיב אינספייר, איזה כיף של תוכנה, במקרה האישי שלי, שלצערי הרב אני עובדת בבית ספר לא מתוקשב ורחוק מאוד מהעניין הזה, המורים עוד לא עברו השתלמות להכין אותם לתקשוב, ובית הספר עדיין אינו מוכן טכנית לעבור למתוקשב, המחשבים עם הרבה תקלות ואין לנו לוח בכל כיתה, בקיצור האמצעים להתנסות בכל מה שאנחנו לומדים במכללה לא קיימים בבית הספר, אבל מה שכן אפשרי, זה להוריד את התוכנה הנפלאה הזו למחשב ולעבוד עם התלמידים בכיתה או בחדר המחשבים בכל מיני פעילויות אינטראקטיביות ולפחות להתנסות עם התלמידים שלי ולממש חלק קטן ממה שאנחנו לומדים, המסגרת שבה אני עוסקת, היא מסגרת של חינוך מיוחד,תלמידים אשר זקוקים לשינוי ויצירתיות באמצעים, כך שעבודה בתוכנית זו יכולה לעניין אותם.
אנחנו לומדים איך להשתמש בתוכנה זו, ואיך אפשר לנצל אותה בכיתות מבלי שהכיתה תהיה מצויידת בלוח חכם, מה שחשוב וחובה זה להביא מקרן וזה מה שכן יש לנו בבית הספר.
השימוש בלוח חכם או אפילו בתוכנה זו דורש מהמורה אומץ לנסות אמצעי חדש, וחוכמה רבה בלדעת מתי להשתמש בה, איך להשתמש בה, ומה ללמד באמצעותיה!!!
ובשורה התחתונה => מורה חכם מצליח את הלוח החכם. כשלא מספיק לוח חכם וכיתה מצויידת ומתוקשבת להעלות את המוטיבציה, השיתופיות, למידת החקר, החשיבה מסדר גבוהה, הלמידה הפעילה והמעניינת,,,,, אלא מה שחשוב זה המורה עצמו ואופן השימוש באמצעים יצירתיים ומעניינים המובילים לכל המיומנויות הלימודיות שנזכרו.
יום שני, 8 ביולי 2013
מראה למורה
מראה למורה- סרטם של תלמידי בית הספר למחוננים "מעלות" ....
סרטון מרגש מאוד שהעלה אותו ד"ר יאיר לקבוצה בפייסבוק, הצפייה בסרטון גרמה לי לחוש בתחושות שונות, והייתי כאילו בבלבול בהזדהות!! האם להזדהות עם שחר התלמיד הקורבן או למעשה להיות המורה כשבעצם זה אכן התפקיד שלי בבית הספר שבו אני עוסקת עם תלמידים שכל אחד מהם עלול או היה עלול להיות במקומו של שחר!!! ה א מ נ ם !!!.
הסרטון מתאר סיטואציות של שיפוט טועה ולו הוגן של אחרים שבמקרה הזה היה שחר התלמיד הקורבן. והמורה הייתה מאוד קיצונית במעשיה ,במחשבותיה ובדיעותיה כלפיו.
הסטיגמה שהמורה הדביקה לשחר התלמיד המסכן בסיטואציה המתוארת, ברוב המקרים עלולה להרוס אותו לגמרי, ואנחנו כמורים ואנשי חינוך השפעתינו על התלמידים היא רבה מאוד, וכדאי תמיד לזכור שתפקידנו לחנך טוב וללמד טוב, לטפח אישיות ולא להרוס בן אדם. לכן צריך להיזהר בהתנהגותינו, מחשבותינו, ותמיד לספור עד 10 לפני שאנחנו מענישים את התלמיד, וכשמענישים לדעת איך להעניש בלי לפגוע בו, בעונש חיובי שיועיל בחיוב ולא יהרוס. .
והכי חשוב לפי דעתי לדעת מתי לבקש סליחה.
לבקש סליחה זה לא חולשה ...וכפי שאמר אלטון ג'ון, Sorry seems to be the hardest word. לא נורא. קשה אך שווה.
יום שבת, 22 ביוני 2013
השימוש באמצעים טכנולוגיים
בהרצאה הראשונה של הקורס שפות וכלים לעיצוב סביבות למידה עם ד"ר יאיר, נתבקשנו להדפיס דף לעבודה והתנסות בכיתה..... הסיבות רבות אך התוצאה היא אחת.. לא הדפסתי!! הגעתי לכיתה בלי דף, מה עושים??.. כולם הסתדרו, חילקו את הדפים ביניהם ולא נשארו עוד דפים בשבילינו ונתקעתי בלי דף!!! שאלתי אם יש עוד דף, ולא חשבתי כלל וכלל על פתרון הקשור לעולם הטכנלוגיה החדשה , למזלי ד"ר גילה קורץ היתה נוכחה בשיעור והיא הציעה לי לצלם את הדף באמצעות הסמארטפון ולהתחיל לעבוד!
אווווופס, איך לא חשבתי על רעיון כזה, הרי אני סטודנטית לתקשוב ואמורה לחשוב על תחליפים טכנולוגיים ולממש אותם, איזה כיף להיות "IN" בעולם הטכנולוגי. בעיה אחת=> הרבה פתרונות .
דוגמא זו השתמשתי בה בכדי להראות לעצמי בראש ובראשונה שעולם הטכנולוגיה הוא רחב מאוד, והחשיבה בראש פתוח וגמיש מביאה אותנו לחשוב ולמצוא הרבה פתרונות ואופציות לבעיה אחת, והתאמת הפתרון לבעיה\סיטואציה הנוכחית .
העולם הטכנולוגי עשיר מאוד ומתפתח ומתרחב במהירות רבה, ודורש הרבה השקעה,עקביות ועדכון מתמיד. להיות בעולם הזה, היא שאיפה והליכה עם הזרם, ואני מרגישה עמוק בתוכי שהרצוי האישי שלי הוא כך, אך המצוי עדיין רחוק קצת!!
המקרה הזה עשה לי מהמפך מחשבתי ומאז אני חושבת על התרומה של השימוש באמצעים הטכנלוגיים כדי להקל על עצמנו ככל האפשר בחיי היומיום שלנו ושל תלמידנו וילדינו.
תקוותי, שלפחות עד סיום התואר אהיה במקום הנכון ובראש המתאים למורה המסיימת תואר שני בחינוך ותקשוב.

אווווופס, איך לא חשבתי על רעיון כזה, הרי אני סטודנטית לתקשוב ואמורה לחשוב על תחליפים טכנולוגיים ולממש אותם, איזה כיף להיות "IN" בעולם הטכנולוגי. בעיה אחת=> הרבה פתרונות .
דוגמא זו השתמשתי בה בכדי להראות לעצמי בראש ובראשונה שעולם הטכנולוגיה הוא רחב מאוד, והחשיבה בראש פתוח וגמיש מביאה אותנו לחשוב ולמצוא הרבה פתרונות ואופציות לבעיה אחת, והתאמת הפתרון לבעיה\סיטואציה הנוכחית .
העולם הטכנולוגי עשיר מאוד ומתפתח ומתרחב במהירות רבה, ודורש הרבה השקעה,עקביות ועדכון מתמיד. להיות בעולם הזה, היא שאיפה והליכה עם הזרם, ואני מרגישה עמוק בתוכי שהרצוי האישי שלי הוא כך, אך המצוי עדיין רחוק קצת!!
המקרה הזה עשה לי מהמפך מחשבתי ומאז אני חושבת על התרומה של השימוש באמצעים הטכנלוגיים כדי להקל על עצמנו ככל האפשר בחיי היומיום שלנו ושל תלמידנו וילדינו.
תקוותי, שלפחות עד סיום התואר אהיה במקום הנכון ובראש המתאים למורה המסיימת תואר שני בחינוך ותקשוב.
יום חמישי, 30 במאי 2013
הזדמנויות למידה
ברצוני לשתף אותכם בדוגמא מהשטח :) אבל קודם כל ...קצת מידע על אוכלוסיית התלמידים...
מדובר בכיתה היטרוגנית במסגרת החינוך המיוחד..9 ילדים מאובחנים כילדים עם פיגור מבינוני עד קשה => 2 תסמונת דאון, 1 שיתוק מוחין, 1 איחור התפתחותי, 5 ADHD , כששלושה מהם נעזרים במכשירי תקשורת ושאר הכיתה עם קשיי דיבור והיגוי.
לקראת האביב התחלנו לדבר על העונה ועל מאפייניה... "כידוע לכולכם מהתוכנית הרגילה של החינוך הרגילה, אנחנו בוחרים חלקים ומתאימים אותם לילדינו בחינוך המיוחד",, בסוף כל יום אני כותבת להורים במחברת הקשר ביני לבין ההורים ומדווחת על הפעילויות שנערכו במשך היום וכמה פרטים על כל תלמיד באופן אישי,,ובאותו יום כתבתי כרגיל שהיום למדנו על "האביב ומאפיניו" ושיצאנו לשטח ראיתי הפרחים מששנו הרחנו.........
למחרת אמא אחת הגיעה עם הבן שלה והביאה לנו קופסה ... הילד היה ממש מתלהב וממבסוט,נכנס לכיתה ואמר הביתי לכם תולעת המשי ..... אני אישית נגעלתי :( אך קיבלתי את המתנה ואת האמא המקסימה והבן שלה בקבלת פנים יפה ולקחתי ממנה את המתנה עם שקית של עלי תות :) ארוחה נדיבה לתולעת הרעבה .
הגמישות בהחלפת האמצעים והאסטרטיגיות דרושה בלמידה ולא חשבתי הרבה עד שנכנסתי לאינטרנט עשיתי חיפוש ומייד קיבלתי חומר,תמונות,סרטים ואפילו שירים על הנושא .
סיפרתי לילדים על התולעת ,הילדים מיששו, ראו ואפילו יצאנו להביא לתולעת עלי תות נוספים מעץ קרוב בבית הספר. הילדים קיבלו מידע ממוקד על התולעת (שלבי ההתפתחות), אותיות,מילים, שירים,חריזה,צבעים,שלבי התפתחות ואפילו חוו את שלבי ההתפתחות באופן מוחשי וראוי והיה ממש ממש כיף לכולנו לראות את הפרפר בסוף.
בסוף היחידה הזמנתי את ההורים ליום פתוח והכנתי מצגת על הנושא עם תמונות של הילדים במהלך היחידה, הילדים עבדו במצגת עם תיווך ממני . ההורים היו בעננים מההישגים של ילדיהם והתרגשו מאוד מהרגשות של ילדיהם בתמונות.
בהזדמנות זו הודיתי להורים של אותו ילד שהביאו את הקופסה לכיתה בהמון תודות, ותגובתם היתה מאוד מרגשת .
ולסיכום אני אישית מאוד מאמינה בניצול הזדמנויות ובגמישות בכלל בכל נושאי הלמידה, התהיה לכולנו עבודה חוויתית,מהנה,מספקת ומוצלחת...
יום רביעי, 22 במאי 2013
המציאות המדומה
שמחה לבשר לכם ברשומה זו... שהיום הודיעו על הקמת חדר וירטואלי בבית ספרנו המכובד ...
החדר הוירטואלי היה נושא העבודה שלנו (אני ואלסי), בקורס טכנולוגיות כסוכני שינוי בסמסטר שעבר... הרצוי הפך להיות מצוי לשמחתי הרבה... ובתאריך 10.6.13 "באותו יום של מבחן חשיבה ולמידה :) " עורכים יום הפתיחה לחדר בטקס מיוחד ...
http://www.youtube.com/watch?v=mluJYi-BLW4
קישור הממחיש ומגדיר מה זה חדר וירטואלי (המציאות המדומה) , ומדגים אפשרויות טיפול ולמי זה יכול להתאים....
הגדרה מהויקיפדיה : " מציאות מדומה (אנגלית: Virtual reality, ובקיצור VR), הוא סימולציה של סביבה, מלאה במידת האפשר, באמצעותמחשב, באופן הנותן למשתמש המחשב אשליה כי הוא באמת בסביבה המציאותית אותה מדמה המחשב וכי הוא אינו משתמש במחשב. חלק ממערכות המציאות המדומה מדמות את כלל החלל בו מצוי המשתמש לסביבה אחרת וחלק מהן מדמות רק את המחשב וסביבתו הקרובה לחלק מסביבה אחרת. מציאות מדומה משמשת לצורכי בידור וללימוד ואימון.
הסביבה המדומה יכולה לדמות סביבה שבאמת קיימת בעולם הממשי שמחוץ לחדר המחשב, כמו סימולציות עבור טייסים או אימוני קרב, או לדמות סביבה דמיונית לחלוטין."
בית הספר אמור להתחיל את השימוש בחדר בשנה הלימודית הבאה .... המורים אמורים לעבור הדרכה לשימוש בחדר, האחראית על החדר הינה מרפאה בעיסוק אשר עברה הדרה והתמקצעה בטיפול ובשימוש בחדר לצורך טיפולי.עד אז ניתן להתנסות בחדר בטיפול עם הילדים באופן מודרך ע"י המרפאה האחראית.העולם הטכנולוגי רחב מאוד ומתרחב כל הזמן, חשוב להתאים את הטכנולוגיה המתאימה למקום ולאנשים המתאימים והכי חשוב להשתמש בטכנולוגיה באופן יעיל ואיכותי..... בתקווה שהחדר הזה יהיה יעיל ואפקטיבי עבור התלמידים שלנו.
יום ראשון, 12 במאי 2013
שילוב האייפאד בהוראה:

ידוע לכולנו שרוב בתי הספר היום מודעים ועוסקים בתקשוב , לעומת כמה שטרם שילבו את השימוש בטכנולוגיות חדשניות בחינוך ובהוראה.
בית ספרנו אחד מאלה שטרם השתלבו, לעומת כך שהמורים והצוות המקצועי תמיד מנסים להתאים את המכשירים וההתאמות החדשניות והיותר מועילות ושימושיות לצרכיהם של הילדים.
דוגמא שאני גאה לשתף אותכם בה,והיא: ילד חמוד בן 9 ,מאובחן כילד c.p עם בעיות בדיבור,אחד מילדי הכיתה שלי, רכשו לו ההורים אייפאד(לפי המלצת קלינאית התקשורת והמורה המחנכת"שזו היא אני"), הילד התלהב מאוד מהמכשיר החדש, מה שחשוב שהיום הילד משתמש באייפאד
1- כתחליף למכשיר התקשורת שהותאם לו בעבר שהיה מסוג Go Talk + קלסר של סמלי P.C.S.
2- משתמש בו בזמן פנאי ומשחק, משחק ומשתף את ילדי הכיתה.
3- מקריא סיפורים לילדים. (שהוקלטו בהתאם לתוכנית הכיתה).
4- מנגן באורגן ויוזם בשיתוף פעולה בשיעור המוסיקה.
5- מצלם תמונות.
.
.
.
מדובר בילד אשר מתיישב באינסרט מותאם, זקוק לעזרה מלאה בכל הקשור לפעילויות בכיתה ומחוץ לה, מתקשה להשתלב עם ילדי הכיתה בזמן הפנאי(8 ילדים ניידים), ילד מבין,מודע לסביבה, דורש ורוצה לעשות הכל כמו האחרים.
האייפאד הפך אותו מילד תלותי לילד יוזם (יוזם לתקשורת, משתתף באופן מלא בריכוז הבוקר ועונה על שאלות, ואפילו שואל שאלות :), מה שמצחיק שהוא כל הזמן דורש שנוסיף לו עוד שאלות, תשובות, מילים, שמות וכו' כדי להיות מוכן כל הזמן).
בשבוע הבא יש לנו שבוע הספר - בשבוע הזה בוחרים בסיפור ומספרים לילדים בכיתות אחרות, והילד ביקש שהוא יקריא את הסיפור באמצעות האייפאד שלו לילדים, הקלטנו לו את הסיפור והוספנו את התמונות ולבסוף היה לו סיפור שלם באייפאד הדבר דרש המון זמן לצלם להקליט ולארגן את הסיפור.
עד כאן הכל נשמע טוב ויפה :) אך מרוב התלהבות וילד התחיל להתנסות בהשמעת הסיפור וכל הילדים סובבו אותו בכדי לראות ולשמוע.
הטכנולוגיה אומנם ידועה לרובכם אך בשבילנו זוהי חוויה ראשונה שבה אנחנו מתנסים בהורדת אפליקציות לימדיות ומותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים, ולהתאים כל מיני פעילויות באפליקציות שימושיות, והכי חשוב היה עניין השמירה והנעילה, וזה מה שקרה ...לא עשינו נעילה לכפתורים!!!!!
תוך כדי לחיצות מהילד עצמו ומשאר הילדים לא ברור מה זה היה ומי המאחראי אבל - התיקייה נמחקה ונעלמה !!! הילד כמעט התעלף :( ואני גם כן!!!! יום של עבודה .. יא אללה ... הכל הלך לאיבוד .. איך אפשר להחזיר את התיקייה! מה אפשר לעשות .. תכננו ועבדנו על כך שהילד יקרא את הסיפור, ואירגנואת הכל סביב הרעיון הזה...
הרגעתי את הילד ואת עצמי... ומפני שלא היה לנו כל כך הרבה זמן זרזתי את העניינים וביקשתי מהקלינאית שתעזור לנו בהקלטת הסיפור עוד פעם עם כל התמונות ושתכין לו את הסיפור מחדש.... והכי חשוב שתעשה נעילה לכל התיקייות והכפתורים.
ביום שני אני לא אהיה בכיתה אני אהיה איתכם בלימודים וביום שלישי הקרוב אנחנו נפעיל את הכיתות בסיפור עם הילד באמצעות האייפאד. תאחלו לנו הצלחה
לסיכום מה שרציתי לשתף אותכם שהשימוש בטכנולוגיות חדשות יכול לתרום הרבה הרבה בהוראה וניתן להשתמש בו בהרבה תחומים והיצירתיות יכולה לעשות פלאים. אך לכל דבר חדש יש גם מחיר יקר, צריך ללמוד, להתעדכן, לנסות, לא לוותר.
המורה המתחשב בילדים ומנסה להתאים בשבילם הכי נוח ושימושי עבורם הוא מורה שיכנס ללבם של התלמידים, הוא מורה שעובד מכל הלב.
ידוע לכולנו שרוב בתי הספר היום מודעים ועוסקים בתקשוב , לעומת כמה שטרם שילבו את השימוש בטכנולוגיות חדשניות בחינוך ובהוראה.
בית ספרנו אחד מאלה שטרם השתלבו, לעומת כך שהמורים והצוות המקצועי תמיד מנסים להתאים את המכשירים וההתאמות החדשניות והיותר מועילות ושימושיות לצרכיהם של הילדים.
דוגמא שאני גאה לשתף אותכם בה,והיא: ילד חמוד בן 9 ,מאובחן כילד c.p עם בעיות בדיבור,אחד מילדי הכיתה שלי, רכשו לו ההורים אייפאד(לפי המלצת קלינאית התקשורת והמורה המחנכת"שזו היא אני"), הילד התלהב מאוד מהמכשיר החדש, מה שחשוב שהיום הילד משתמש באייפאד
1- כתחליף למכשיר התקשורת שהותאם לו בעבר שהיה מסוג Go Talk + קלסר של סמלי P.C.S.
2- משתמש בו בזמן פנאי ומשחק, משחק ומשתף את ילדי הכיתה.
3- מקריא סיפורים לילדים. (שהוקלטו בהתאם לתוכנית הכיתה).
4- מנגן באורגן ויוזם בשיתוף פעולה בשיעור המוסיקה.
5- מצלם תמונות.
.
.
.
מדובר בילד אשר מתיישב באינסרט מותאם, זקוק לעזרה מלאה בכל הקשור לפעילויות בכיתה ומחוץ לה, מתקשה להשתלב עם ילדי הכיתה בזמן הפנאי(8 ילדים ניידים), ילד מבין,מודע לסביבה, דורש ורוצה לעשות הכל כמו האחרים.
האייפאד הפך אותו מילד תלותי לילד יוזם (יוזם לתקשורת, משתתף באופן מלא בריכוז הבוקר ועונה על שאלות, ואפילו שואל שאלות :), מה שמצחיק שהוא כל הזמן דורש שנוסיף לו עוד שאלות, תשובות, מילים, שמות וכו' כדי להיות מוכן כל הזמן).
בשבוע הבא יש לנו שבוע הספר - בשבוע הזה בוחרים בסיפור ומספרים לילדים בכיתות אחרות, והילד ביקש שהוא יקריא את הסיפור באמצעות האייפאד שלו לילדים, הקלטנו לו את הסיפור והוספנו את התמונות ולבסוף היה לו סיפור שלם באייפאד הדבר דרש המון זמן לצלם להקליט ולארגן את הסיפור.
עד כאן הכל נשמע טוב ויפה :) אך מרוב התלהבות וילד התחיל להתנסות בהשמעת הסיפור וכל הילדים סובבו אותו בכדי לראות ולשמוע.
הטכנולוגיה אומנם ידועה לרובכם אך בשבילנו זוהי חוויה ראשונה שבה אנחנו מתנסים בהורדת אפליקציות לימדיות ומותאמות לילדים עם צרכים מיוחדים, ולהתאים כל מיני פעילויות באפליקציות שימושיות, והכי חשוב היה עניין השמירה והנעילה, וזה מה שקרה ...לא עשינו נעילה לכפתורים!!!!!
תוך כדי לחיצות מהילד עצמו ומשאר הילדים לא ברור מה זה היה ומי המאחראי אבל - התיקייה נמחקה ונעלמה !!! הילד כמעט התעלף :( ואני גם כן!!!! יום של עבודה .. יא אללה ... הכל הלך לאיבוד .. איך אפשר להחזיר את התיקייה! מה אפשר לעשות .. תכננו ועבדנו על כך שהילד יקרא את הסיפור, ואירגנואת הכל סביב הרעיון הזה...
הרגעתי את הילד ואת עצמי... ומפני שלא היה לנו כל כך הרבה זמן זרזתי את העניינים וביקשתי מהקלינאית שתעזור לנו בהקלטת הסיפור עוד פעם עם כל התמונות ושתכין לו את הסיפור מחדש.... והכי חשוב שתעשה נעילה לכל התיקייות והכפתורים.
ביום שני אני לא אהיה בכיתה אני אהיה איתכם בלימודים וביום שלישי הקרוב אנחנו נפעיל את הכיתות בסיפור עם הילד באמצעות האייפאד. תאחלו לנו הצלחה
לסיכום מה שרציתי לשתף אותכם שהשימוש בטכנולוגיות חדשות יכול לתרום הרבה הרבה בהוראה וניתן להשתמש בו בהרבה תחומים והיצירתיות יכולה לעשות פלאים. אך לכל דבר חדש יש גם מחיר יקר, צריך ללמוד, להתעדכן, לנסות, לא לוותר.
המורה המתחשב בילדים ומנסה להתאים בשבילם הכי נוח ושימושי עבורם הוא מורה שיכנס ללבם של התלמידים, הוא מורה שעובד מכל הלב.
הירשם ל-
רשומות (Atom)